Категорії Бізнес

Як провести переговори і досягти успіху

Не завжди переговори бувають легким і швидким. Іноді вони не приносять очікуваних результатів і плодів. Як же поводитися, щоб результат радував, а не засмучував?

Перш за все, до переговорів потрібно чесно визначити свої цілі, тобто сформулювати, що ви самі хочете отримати від них. Якщо планується укладення якоїсь угоди, то під час ведення переговорів потрібно відразу відводити окремий час на обумовлення всіх його умов і деталей. Якщо в процесі виникає неоднозначність, то її потрібно прибирати відразу і на місці, не чекаючи більш слушної нагоди. Всі результати переговорів повинні бути чітко і строго задокументовані. Це допоможе в майбутньому відстояти і захистити свої позиції щодо спірних складних питань.

Бажано показати себе впевненою людиною, що знає собі ціну і не збирається знижувати її до межі. Не варто сприймати переговори як щось епохальне. Вам не створить ніяких глобальних проблем той факт, що ви не отримаєте з них користі. Після того, як замовник отримав вашу пропозицію, потрібно зробити паузу, щоб дати йому час подумати. Для успішного ведення переговорів можна відразу ж включатися в торги. Краще, якщо першим торг почне саме клієнт. В ході торгу на будь-яке прохання клієнта потрібно спробувати отримати вигоду для себе. Не можна нічого віддавати клієнту без вигоди для себе. Потрібно постійно пам’ятати про мету переговорів.

Варто постаратися розслабитися і спілкуватися спокійно. Це створить імідж люб’язної і легкої людини. При наявності будь-яких ідей їх потрібно викладати дуже конкретно. Перед переговорами бажано дізнатися про слабкі місця співрозмовника, а також теми, які викликають у нього інтерес. Ця інформація згодом допоможе показати свою зацікавленість в клієнті.

Ведення переговорів краще починати з загальних тем і фраз. Потрібно обов’язково враховувати манеру спілкування клієнта і підлаштовуватися під неї. Якщо намічаються переговори між друзями, не потрібно робити знижку на дружбу. Це не зробить переговори легшими або продуктивнішими. Бажано бути лояльним, а не принциповим. Непоступлива людина не викликає бажання подальшої співпраці.

Якщо вас намагаються змусити швидко прийняти рішення, не потрапляйте на цей прийом. Це дуже поширена тактика в бізнесі. Якщо мета досягнута або очевидно, що її досягти зараз не вдасться, то краще за все не витрачати час і згорнути переговори. Якщо вдалось досягти угоди, то потрібно зробити все, щоб її дотримуватись. Обов’язкові партнери викликають бажання спілкуватися і працювати разом знову і знову.

 

1 коментар

Thomas написав:

Якісна підготовка до переговорів дозволяє в 95% з 100% досягти взаєморозуміння із замовником при зустрічі», – коментує архітектор Ольга Овчарова. Важливо вміти ставити себе на місце опонента. Аби підібрати правильні аргументи на користь своєї позиції, обійти всі гострі кути, часто буває достатньо лише присвятити увагу на перший погляд другорядним речам. Це дозволить сконцентруватися в розмові на тому, чого ж насправді хоче партнер.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *