Міжнародний бізнес включає ділові транзакції або угоди між фізичними та юридичними особами та іншими приватними або громадськими органами, які здійснюються за межами національних кордонів.
Перші екпортно-імпортні операції почали здійснювати купці з Греції та Месопотамії. У більш систематизованому вигляді міжнародний бізнес виник у V ст. до нашої ери, коли Греція стала головним центром міжнародної комерційної діяльності. З часом Греція втратила свої позиції, віддавши першість Риму, Константинополю, Генуї, Західній Європі і США.
Виникнення перших міжнародних фірм пов’язують з промисловою революцією в Європі XVIII-XIX ст. В цей період значна кількість компаній почала розширювати свої операції, шляхом відкриття філій у тому числі виробничих за кордоном. Після Другої Світової війни торгівельно-промислові фірми США проникають за кордон у великих масштабах. Сьогодні обсяги виробництва та продажу закордонних підприємств якими володіють або керують компанії США майже в 4 рази більші від вартості експорту цієї країни, головним представником у сфері бізнесу США за кордоном є багатонаціональні корпорації або транснаціональні корпорації (ТНК) – велика корпорація у сфері виробництва або надання послуг, що має підприємства у багатьох країнах і виробляє продукцію на ринки всього світу. Завдяки своїм великим розмірам діяльність ТНК тепер виступає вирішальним чинником формування схем торгівлі інвестиціями, напрямків руху технологій між державами, тобто діяльність ТНК розширюється у глобальному масштабі.
Після громадянської війни у США перетворення виробничих корпорації у національні підприємства заохотило значну частину американських виробників нестандартних товарів здійснювати інвестиції в Канаді та Європі, зокрема: Зінгер надав ліцензію на виробництво своєї нової швейної машинки французькій компанії у 1885 р., а у 1887 році він збудував перший завод за кордоном у Глазго.
Важливим моментом є те, що початок руху американських виробників за кордоном базувався на нових товарах, нових технологіях нових ринкових методах, які надавали значні конкурентні переваги на іноземних ринках, проте з самого початку інвестори зі США виступили швидше як експортер технологій ніж експортер капіталу.